Zpráva

Začala se stavět další část obchvatu Opavy

Ředitelství silnic a dálnic dnes (6. března) zahájilo výstavbu silnice I/11 Opava, severní obchvat - východní část. Slavnosti se zúčastnil také moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák.

Stavba za 407 milionů korun bez DPH se bude stavět 34 měsíců. Trasa je dlouhá 1, 7 kilometru. I s přilehlými komunikacemi ale vzniknou tři kilometry nových silnic. Jde o jednu z dopravních priorit Moravskoslezského kraje.

„Přeložka silnice I/11 do polohy severního obchvatu odkloní tranzitní dopravu a  odlehčí centrální části Opavy. Vzhledem k tomu, že se jedná o obchvat města, dojde k výraznému snížení vlivů dopravy na okolí stávajících komunikací. Navrhovaný obchvat přispěje ke zvýšení bezpečnosti všech účastníků provozu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

„Severní obchvat Opavy je sice jen jednou z modernizací dálkové silnice I. třídy číslo 11, která zajišťuje severní spojení Čech s Moravou, Slezskem a Slovenskem, ale přeložka téměř 1,7 kilometru silnice I. třídy bude znamenat zásadní změnu v životě obyvatel Opavy a severozápadní části Moravskoslezského kraje. Přinese citelnou úlevu přetíženým ulicím Těšínské, Krnovské, Rolnické a Vrchní. Zprovoznění obchvatu odlehčí Kateřinkám i středu Opavy od tranzitní dopravy. Efekt stavby ocení i obyvatelé Bruntálska a Krnovska, kterým průjezd historický centrem Opavy komplikuje cestu domů, do krajského města i přístup k dálnici D1 a D48,“ řekl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Ocenil také místní samosprávy i odbornou veřejnost, které se prostřednictvím Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57 zasloužily o vytvoření podmínek pro rychlou přípravu stavby. Jsou i motorem pokračování západní části díla, kterým se dokončí severní obchvat a pravděpodobně v roce 2022 zajistí tranzit do Krnova a Bruntálu zcela mimo město Opavu.

„Chronickým problémem Moravskoslezského kraje jsou obchvaty měst, které se sice stavět začaly, ale tempo jejich výstavby je nedostačující. Kraj životně potřebuje obchvat Třince, Frýdku-Místku, Ostravy-Poruby, Opavy a Krnova, po kvalitním silničním napojení volá také Novojičínsko, Karvinsko, Havířovsko a Bruntálsko. Krajská politická reprezentace sice v tomto směru nemá pravomoci rozhodovat, to je věc státu, ale zintenzivnili jsme jednání za zájmy regionu na Ministerstvu dopravy a ŘSD. Také moravskoslezský krajský úřad dělá maximum pro to, aby celý proces, pokud jde o formální stránku a nejrůznější povolení, urychlil,“ konstatoval hejtman Ivo Vondrák. 


6. března 2017
frame-scrollup