Výbor pro zahraniční a přeshraniční spolupráci
předseda:
- RNDr. Michal Pobucký, DiS., člen zastupitelstva kraje (ČSSD)
členové:
- Ing. Michal Kokošek, člen zastupitelstva kraje (ANO 2011)
- Ing. Vladimír Návrat, člen zastupitelstva kraje (ODS+TOP 09)
- JUDr. Ondřej Ručka, člen zastupitelstva kraje (Piráti)
- Robert Sivulka, člen zastupitelstva kraje (ANO 2011)
- Tadeáš Brída
- Ing. Dalibor Fabián
- Ing. Vojtěch Feber
- Vladimír Kolek
- Ing. Lukáš Kőnig
- Mgr. Petr Kuś
- Gabriela Kuznitiusová
- Stanislav Štefek, DiS.
- Mgr. Elena Vahalíková
- Ing. David Witosz
Úkoly výboru pro zahraniční a přeshraniční spolupráci
- Připravuje, projednává a předkládá stanoviska a návrhy zastupitelstvu týkající se oblasti aktivit kraje ve vztahu k zahraničí, zejména:
- projednává návrhy koncepce rozvoje zahraničních vztahů kraje,
- projednává návrhy na rozvoj mezinárodní spolupráce kraje s jinými zahraničními regiony, projednává návrhy dohod v této oblasti a sleduje jejich plnění,
- projednává návrhy způsobů propagace kraje v zahraničí,
- navrhuje účast kraje na programech vyhlašovaných Evropskou unií příp. jinými mezinárodními organizacemi.
- Projednává a doporučuje radě návrh na vyhlášení dotačních programů v oblasti aktivit kraje ve vztahu k zahraničí, v odůvodněných případech návrh na realizaci procesu vyhodnocování a výběrů žádostí externími subjekty, popř. návrh na zřízení monitorovací pracovní skupiny vč. jejího složení.
- Projednává žádosti o poskytování dotací z dotačních programů vyhlašovaných krajem v oblasti aktivit kraje ve vztahu k zahraničí a individuální žádosti o dotace v této oblasti a předkládá své návrhy prostřednictvím rady zastupitelstvu.
- Plní další úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo.
Výbor pro zahraniční a přeshraniční spolupráci byl zřízen a předseda a členové zvoleni usnesením zastupitelstva kraje č. 1/12 ze dne 5. 11. 2020. Úkoly výboru byly schváleny usnesením zastupitelstva kraje č. 2/26 ze dne 17. 12. 2020.
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.