koronaweb
Menu

Do Beskyd budou jezdit moderní vlaky - push-pully

Lidé, kteří pendlují vlakem na trase mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm, se dočkají vyššího komfortu cestování. Staré vozy, které na této trati číslo 323 jezdí, budou s novými jízdními řády od 12. prosince nahrazeny moderními vlakovými soupravami typu push-pull. Jednu z pěti souprav, které budou na tuto trať nasazeny, dnes v Ostravě představili zástupci Moravskoslezského kraje, Českých drah a Škody Transportation.

Do Beskyd budou jezdit moderní vlaky - push-pully

„Máme eminentní zájem obnovit a modernizovat vlaky, očekáváme vyšší komfort cestování na železnici, rozvoj chytrých služeb a rychlý, ekologický provoz. To vše samozřejmě stojí velké peníze. I proto jsme uzavírali smlouvy s Českými drahami o zajišťování regionální železniční dopravy tak, aby to umožnovalo národnímu dopravci dosáhnout na evropské peníze. S jejich pomocí pak mohl nakoupit i tyto nové vlakové soupravy,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Do Beskyd budou jezdit moderní vlaky - push-pully

Osobní vozy a motoráky, které po trati 323 do Beskyd jezdí, nahradí nové dvoupodlažní soupravy vyrobené v ostravském závodě skupiny Škoda Transportation. V soupravách typu push-pull bude instalováno nové samoobslužné zařízení pro nákup jízdenek přes čipovou kartu ODISku. Od prosincových změn jízdních řádů dojde také ke změně organizace provozu. 

„Staré vlakové soupravy, které tu po kolejích Moravskoslezského kraje pořád ještě jezdí, jsou nepohodlné a pomalé. Byli bychom rádi, kdyby moderní soupravy, ve kterých je samozřejmostí wi-fi, klimatizace, bezbariérový přístup, vybavení pro invalidní cestující, prostory pro převoz kočárků, jízdních kol, lyží a objemných zavazadel, co nejdříve jezdily i na dalších regionálních tratích.,“ řekl první náměstek moravskoslezského hejtmana Jakub Unucka. Dodal, že nové push-pully zatím potáhne dieselová lokomotiva, poté, co bude trať elektrifikovaná, elektrická.

Do Beskyd budou jezdit moderní vlaky - push-pully

„V následujících letech bychom chtěli všechny vozy na elektřinu a ideálně i na baterky a vodík, kterému já osobně věřím ze všech alternativních technologií nejvíce,“ prohlásil náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Moravskoslezský kraj ročně dotuje veřejnou dopravu v regionu stamiliony korun. V rozpočtu na rok 2021 je vyčleněno 950 milionů korun na linkovou autobusovou dopravu a 700 milionů na drážní dopravu, na kterou ještě přispívá také stát zhruba 300 miliony korun.

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.