Zpráva

Chat and Voicebot Hackathon slavil úspěch

Po měsících příprav přivítal III. Středoškolský hackathon Moravskoslezského kraje 44 účastníků odhodlaných přijít s novými řešeními a inovacemi v oblasti chat a voicebotů.

Proč zrovna toto téma? Je atraktivní a aktuální nejen pro uživatele všech asistentů, mobilních přístrojů a zastánců moderního způsobu ovládání IoT a zároveň má značný businessový potenciál. S ohledem na zvolené téma byli přizváni experti ze sítě Google Developer Experts (GDE) a Google User Group (GUG), kteří pomáhali s přípravou Hackathonu i vedením úvodního workshopu. Mezi dalšími odborníky byl osobně přítomen také Michal Šimon motivátor a zakladatel Codeac.io - startupu zaměřeného na analýzu kvality kódu.

„Tato akce znovu dokázala propojit zajímavé technologie, talentované studenty a úspěšné mentory. Tato kombinace vždy dopomůže ke vzniku unikátních projektů, které nás mile překvapí. Letos mě například nejvíce zaujal projekt, který pomocí hlasových příkazu ovládal palubní pořítač automobilu”, doplňuje zmíněný Michal Šimon z pohledu kouče hackathonu.

Sešlo se mnoho talentů z celého Moravskoslezského kraje a výsledky hackathonu tomu odpovídají: 12 prezentovaných návrhů všech týmů vynikalo technickým zpracováním ale i nevšedností využití a netradičním konceptem.

“Naši žáci si vyzkoušeli IT práci v reálu a kvalita projektů nás mile  překvapuje rok co rok. Myslím, že máme skvěle nakročeno k tomu, aby se náš kraj stal IT velmocí střední Evropy!” dodal v nadsázce náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro chytrý region Jakub Unucka, který je duchovním otcem středoškolských hackathonů.

Cílem akce naštěstí nebyla pouze výzva vytvořit co nejpropracovanějšího asistenta, ale také rozvíjení talent managementu v kraji. Proto jsem přivítali také studenty, kteří s programováním neměli dřívější zkušenost.  I díky podpoře mentorů předčily výsledky očekávání a všechny týmy v podvečer akce prezentovaly po více než 6 hodinách nepřetržité práce funkční, interaktivní asistenty. Bojovaly o ocenění za unikátnosti řešení, technické zpracování, interaktivnost, ale také za vytrvalost a nasazení. Celkovým vítězem se nakonec stal tým “Tardzi”  z Polského gymnázia Juliusza Słowackiego v Českém Těšíně s návrhem asistenta pro automatizovanou přípravu prezentací.

Hackathon byl velmi inspirující a dobře vymyšlený. Hlavní akci předcházelo školení a týden příprav, které vyvrcholili v den soutěže. To nás přimělo vytvořit si prostředí k týmové spolupráci pro sdílení kódů (git), vzdálené plochy, chatování(Discord) apod. Samozřejmě jsme se museli také detailně seznámit s programováním botů a s tím souvisejících služeb (v našem případě API rozhraní Wikipedie a Google Slides). Ale v tomto ohledu nám ohromně pomohli všichni mentoři a kouči,” uvedl na závěr hackathonu Pavel Marszalek z vítězného týmu Tardzi.

Chtěli bychom všem vzkázat, ať se nebojí programování a ať se neváhají přihlásit do takové soutěže, protože nám přinesla hodně zábavy a zároveň ponaučení,“ dodává.


Doplňkovým programem bylo na přání většiny registrovaných okénko zaměřené na herní průmysl. Žáci se mohli setkat jak s Profure Technologies, kteří vyvíjejí unikátní hru v rozšířené realitě nebo s Jindrou Kaločem z ostravského indie studia Paper Bunker.


5 oceněných týmů si rozdělilo ceny v hodnotě přes 30 000 Kč:
smart láhve, bezdrátová sluchátka, Rocketbook zápisníky, asistenty Google home mini a další...
 

Unikátní ocenění přinesli partneři ve formě: 
GUG.cz umožní návštěvu Google pobočky v ČR, plus workshop pro tři vybrané týmy.

Profure Technology věnovali unikátní deskovou hru s rozšířenou realitou a možnost vytvořit si v ní část vlastního světa.

Codeac.io nabídl licence pro kontrolu kvality vyvíjeného kódu pro všechny oceněné.

 

frame-scrollup