Zpráva

Na silnicích a mostech je rušno. Stavební práce během prázdnin pokročily

S prázdninami skončily i některé významné dopravní stavby Moravskoslezského kraje. Na dalších, zejména na mostech, stavební práce během letních dnů výrazně „popojely“. Celkem bylo letos rozestavěno přes 90 stavebních akcí.

Obyvatelé Ostravy-Hrabové a řidiči, kteří projíždějí touto částí krajského města a Vratimovem, si oddechnou. Skončila tu totiž výstavba kruhového objezdu, kvůli které byla během prázdnin uzavřena Paskovská ulice. Řidiči už nebudou muset toto místo objíždět.

„Zatím sice nebude možné z nového ‚kruháče‘ odbočit na takzvanou prodlouženou Mostní, ale i tak tu bude doprava bezpečnější a plynulejší. Novou komunikaci řidiči i místní obyvatelé ocení úplně, až se prodloužená Mostní dostaví. Kilometr a půl dlouhá silnice totiž napojí Vratimov a Hrabovou přímo na dálnici z Ostravy do Frýdku-Místku a odkloní intenzivní dopravu mimo obytné části města. Postaví se tu také chodníky, cyklostezka, protihluková opatření, veřejné osvětlení, počítá se s terénními úpravami a výsadbou zeleně,uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka. Dodal, že celý projekt napojení na dálnici by měl být dokončený v červnu roku 2019. Stavba bude stát přes 133 milionů korun. Platí ji Moravskoslezský kraj, město Ostrava, největší částka jde z evropských fondů a státního rozpočtu.

„Jsem moc rád, že se nám letos podařilo získat tak velké peníze na opravy silnic – 1,3 miliardy korun. Řidiče ty uzavírky a objížďky sice stojí dost nervů, ale zase se nám potom bude cestovat pohodlněji a bezpečněji. I kruhový objezd v Hrabové jsme stavěli i přesto, že je kvůli opravě mostu u Hornbachu ve Vítkovicích uzavřena Rudná ulice a doprava je tu komplikovaná. Kdybychom ale čekali, až uzavírka na Rudné skončí, tak prodlouženou Mostní nepostavíme nikdy,“ míní náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Během letních prázdnin pokročily také práce na rozsáhlých rekonstrukcích a modernizacích mostů. Začátkem července skončila rekonstrukce mostu na Plzeňské ulici u Ostravar arény v Ostravě. Intenzivně se pracuje na další etapě modernizace estakády Bazaly a na jedné z největších mostních rekonstrukcí z hlediska dopadu na obyvatelstvo ostravské městské části Jihu – na Výškovických mostech.

„Na Bazalech byl celý úsek demontován, geodeticky zaměřen a stanovena konečná niveleta vozovky. Projektanti teď zpracovávají realizační dokumentaci, podle které se bude estakáda dále rekonstruovat. Stavba postupuje podle schváleného harmonogramu. Na Výškovických mostech teď pracujeme na založení obou mostů přes železniční trať, tzv. Poláneckou spojku a přes ulici Rudnou. Většinou podle harmonogramu. Někde jsme i v předstihu, časy ale musíme upravovat u doprovodných stavebních objektů. Tady řešíme hlavně kolize s vedením inženýrských sítí, jsou totiž uloženy jinak, než jsme předpokládali,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro finance, investice a majetek Jaroslav Kania s tím, že vzhledem ke špatnému technickému stavu mostů nešlo dál čekat a tyto rekonstrukce odkládat.

„Pracujeme i na dalších mostech, například v Českém Těšíně, u Jakubčovic nad Odrou, rekonstruujeme most nad řekou Olešnou ve Frýdku Místku nebo most v Bašce u Frýdlantu nad Ostravicí a další. Na příští rok se připravuje velká rekonstrukce mostu přes železniční trať na Opavské ulici v Ostravě,“ řekl náměstek hejtmana Jaroslav Kania. Dodal, že Moravskoslezský kraj spravuje 1121 mostů na silnicích II. a III. třídy.

„Jejich stav pravidelně kontrolujeme, hodnotíme sedmibodovou stupnicí. V havarijním stavu není žádný, v bezvadném jich je 244 a ve velmi špatném jen 33. Ve srovnání s ostatními kraji patříme k nejlepším v republice,“ upřesnil náměstek hejtmana Jaroslav Kania.

Stav mostů na silnicích II. a III. tříd v Moravskoslezském kraji:

Stav

ke dni

Bezvadný

Velmi dobrý

Dobrý

Uspokojivý

Špatný

Velmi špatný

Havarijní

1

2

3

4

5

6

7

1.1.2016

260

153

217

287

168

32

0

1.1.2017

266

158

207

299

162

28

0

1.1.2018

244

167

195

311

171

33

0

 

3. září 2018
frame-scrollup