Zpráva

Spotřebitelský ombudsman pomáhá v boji s nepoctivými prodejci

Lidem, kteří se nechali nalákat k levnému zájezdu s obědem nebo večeří a následnou "výhodnou" koupí předraženého zboží v rámci tzv. předváděcích akcí, nabízí pomoc živnostenské úřady. Na jednotlivých krajských a obecních živnostenských úřadech začal nově fungovat systém "spotřebitelský ombudsman". Smyslem této nové služby občanům je efektivní, rychlá a bezplatná pomoc oklamaným spotřebitelům. Ti se mohou obrátit na nejbližší živnostenský úřad, kde s nimi pracovníci vyplní vstupní formulář a poskytnou informace o dalším postupu, resp. možném způsobu řešení daného konkrétního případu. Vždy je nutné doložit všechny písemné doklady, které se týkají nákupu zboží na předváděcí akci. Bližší informace k této problematice získáte na kterémkoliv živnostenském úřadě nebo na příslušné spotřebitelské poradně, příp. na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu v sekci Ochrana spotřebitele.

Kontaktní informace:

Spotřebitelské poradny Moravskoslezského kraje:

Moravskoslezský kraj – Sdružení na obranu spotřebitelů Moravy a Slezska
Střelniční 8
70200 Ostrava
telefon: 596 111 252
e-mail: ostrava@sos-msk.cz

Poradna Frýdek-Místek
podchod (Křížový) Kancelář Senior Pointu
telefon: 595 170 999
Každá čtvrtá středa v měsíci od 13:00–17:00

Spotřebitel net
Mariánské náměstí 146
739 01 Frýdek-Mistek
telefon: 603 791 093
Poradna je každý lichý týden v sobotu od 9:00–12:00 hod.

Sdružení českých spotřebitelů RKM Opava, o. s.
Rolnická 21A 747 05 Opava - Kateřinky
telefon: 553 653 239 e-mail: elimopava@elimopava.cz
provozní doba: pondělí a středa (10:00–16:30 hodin)

Sdružení obrany spotřebitelů - Asociace Poradna Nový Jičín
Jugoslávká 26
741 01 Nový Jičín
telefon: 602 510 155
e-mail: sturmova@asociace-sos.cz
provozní doba: pondělí–čtvrtek (14:00–17:00 hodin)

frame-scrollup