Katalog služeb krajského úřadu
  1. Identifikační číslo:
  2. Kód:
  3. Název služby (životní situace):

    Spotřebitelský ombudsman

  4. Základní informace ke službě (životní situaci):
    Spotřebitelský ombudsman je zaveden za účelem okamžitého řešení palčivého problému s nepoctivým prodejem v případě tzv. předváděcích akcí. Na nich je v řadě případů prodáváno zboží nebo jsou nabízeny služby za použití tzv. nekalých obchodních praktik. Spotřebitelům je nuceno ke koupi zboží, které ve skutečnosti nepotřebují. V mnohých případech se navíc jedná o zboží značně předražené.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost, apod.): občan
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
    Smyslem této služby občanům je efektivní, rychlá a bezplatná pomoc oklamaným spotřebitelům. Ti se mohou obrátit na nejbližší živnostenský úřad, kde s nimi zaměstnanci vyplní vstupní formulář a poskytnou informace o dalším postupu, respektive možném způsobu řešení daného konkrétního případu.
  8. Na které instituci životní situaci řešit:
    • krajský úřad
    • obecní živnostenské úřady
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
    Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor vnitra a krajský živnostenský úřad - referenti pro krajský živnostenský úřad
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
    Vždy je nutné doložit všechny písemné doklady, které se týkají problematického nákupu zboží.
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
    Není požadována úhrada žádného poplatku.
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřizení: Minimální
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
    Žádní další účastníci (dotčení) nejsou.
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
  16. Elektronická služba, kterou lze využít:
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
    • Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
  18. Jaké jsou související předpisy:
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
  21. Nejčastější dotazy:
  22. Další informace:
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situaci) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar:
    Odbor vnitra a krajský živnostenský úřad
  26. Kontaktní osoba: Mgr. René Pleva, telefon: 595 622 241, e‑mail: rene.pleva@msk.cz
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
  28. Popis byl naposledy aktualizován:
  29. Datum konce platnosti popisu:
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situaci:
frame-scrollup