Menu

Tisková zpráva – Nová platební brána, sleva na správních poplatcích, tichá linka = další zkvalitnění a digitalizace služeb krajského úřadu

Vyřídit téměř vše potřebné přes internet je na Krajském úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě už déle než rok hračka. Úřad nyní udělal další významný krok k tomu, aby si lidé prostřednictvím Portálu služeb mohli své záležitosti rychle a pohodlně dojednat z domu, a zároveň jim to vyšlo levněji. A připravuje další zkvalitnění a digitalizaci služeb.

„Dlouhodobě pracujeme na tom, aby ti, co nechtějí na krajský úřad chodit, nemuseli. Proto neustále rozšiřujeme možnosti elektronické komunikace a motivujeme občany, aby tuto formu jednání využívali. Koronavirus nejlépe ukázal, že to je správný trend,“ uvedl ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě Tomáš Kotyza s tím, že díky dlouhodobé snaze o digitalizaci procesů veřejné správy mohl moravskoslezský krajský úřad snadněji než jiné přejít kvůli pandemii koronaviru do nouzového stavu. Všechny činnosti v samostatné i přenesené působnosti vykonává jako doposud, omezil pouze osobní kontakt s veřejností.

„Moravskoslezský kraj je prvním krajem v Česku, který nyní zveřejnil své formuláře prostřednictvím Ministerstva vnitra na Portálu občana, a nabízí tak lidem možnost EPODÁNÍ s 20procentní slevou na správním poplatku,“ řekl ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.

Upozornil, že tyto správní poplatky lze od začátku roku uhradit také prostřednictvím nově vzniklé platební brány. „Nově mohou občané k využití těchto služeb použít také identifikaci prostřednictvím bankovní Identity, která slouží jako nástroj pro bezpečné a zaručené ověření totožnosti uživatele online služeb veřejné správy,“ dodal Tomáš Kotyza.

Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě připravuje další novinku, která usnadní komunikaci s úřadem také klientům se sluchovým nebo kombinovaným postižením – spuštění Tiché linky. „Klienta s tímto postižením vyzvedne na recepci krajského úřadu úředník, který se pomocí tabletu spojí s tlumočníkem do znakové řeči. Ten komunikaci online přeloží nebo ji online přepíše. Umožní to aplikace na rozhraní webových stránek. I lidé se sluchovým postižením tak u nás budou moci bez obav a bez bariér vyřídit vše, co potřebují,“ uzavřel ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.


Portál služeb Moravskoslezského kraje

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.