Moravskoslezské cestovné
Menu

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ
KRAJSKÝ ÚŘAD

FUNKČNÍ (PRACOVNÍ) NÁPLŇ

Referent/ka rozpočtu přímých nákladů na vzdělávání ♿ 🎓

Popis činnosti:

1. Sestavuje rozpočty organizace, projednává rozpočty s jednotlivými rozpočtovými místy, sleduje, projednává a zúčtovává plnění rozpočtu s rozpočtujícím orgánem, zajišťuje realizace příjmových a výdajových stránek rozpočtu včetně návrhu opatření při jejich neplnění,
2. kontroluje hospodaření podle rozpočtu včetně sledování vývoje, provádění rozboru a stanovuje návrhy na opatření, navrhuje, přijímá a projednává rozpočtové změny,
3. provádí rozpis ukazatelů rozpočtu, sleduje a analyzuje čerpání rozpočtu a plnění závazných ukazatelů,
4. při sestavování návrhu rozpočtu přímých nákladů se řídí stanovenými normativy, komponenty a postupy. Návrhy rozpočtu projednává s jednotlivými rozpočtovými místy a při jejich nesouhlasu vyhodnocuje finanční rozvahy – finanční plány o skutečné potřebě finančních prostředků pro odměňování zaměstnanců příslušných organizací, provádí rozbor příčin a navrhuje řešení,
5. provádí usměrňování mzdových prostředků podle platných právních předpisů u vybraného počtu škol a školských zařízení zřizovaných krajem,
6. v souladu s principy stanovenými MŠMT pro rozpis neinvestičních výdajů ze státního rozpočtu a podle přijatých zásad stanovuje závazné a orientační ukazatele vybraným školám a školským zařízením,
7. sumarizuje za vybrané školy a školská zařízení rozpočet přímých nákladů na vzdělávání podle paragrafů rozpočtové skladby, odpovídá za jeho správnost a předkládá ho k další sumarizaci pro MŠMT a potřeby kraje,
8. v případě změněných podmínek v průběhu roku zpracovává návrhy na úpravy rozpočtů přímých nákladů na vzdělávání,
9. provádí rozbory a analýzy potřeby přímých nákladů na vzdělávání při změně organizace výuky a podmínek vzdělávání,
10. kontroluje, sumarizuje a zpracovává finanční vypořádání účelových prostředků za kalendářní rok, jež jsou školám a školským zařízením poskytovány ze státního rozpočtu,
11. kontroluje za vybrané organizace výkazy o pracovnících a mzdových prostředcích a nedostatky ve výkaznictví projednává s dotčenými školami a školskými zařízeními,
12. sleduje čtvrtletně vývoj čerpání mzdových prostředků, v případě potřeby avizuje nedostatky a navrhuje opatření,
13. vykonává konzultační a poradenskou činnost v oblasti přímých nákladů na vzdělávání školám a školským zařízením zřizovaných krajem,
14. zpracovává stanoviska k žádostem škol a školských zařízení zřizovaných krajem o udělení souhlasu zřizovatele s použitím vlastních prostředků k odměňování zaměstnanců,
15. hodnotí školy a školská zařízení zřizovaná krajem podle kritérií stanovených zřizovatelem a vypracovává podklady pro hodnocení ředitelů,
16. organizuje a aktivně se účastní porad s řediteli vybraného druhu škol a připravuje prezentace,
17. plní další úkoly dle pokynů vedoucí oddělení a vedoucího odboru související s pracovním zařazením.

Legenda:
♿ – pracovní pozice vhodná i pro osoby se zdravotním postižením
🎓 – pracovní pozice vhodná i pro absolventy


Mohlo by vás zajímat:

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.