Menu

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ
KRAJSKÝ ÚŘAD

FUNKČNÍ (PRACOVNÍ) NÁPLŇ

Personalista/ka

Popis činnosti:

1. Tvorba personalistických metod, programů a zásad personálního a sociálního rozvoje v organizacích s rozsáhlou kvalifikační a profesní strukturou – metod hodnocení způsobilosti zaměstnanců pro výkon práce,
2. stanoví zásady a kritéria výběrových řízení podle zák. č.312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhlašovaných ředitelem krajského úřadu/dále jen výběrová řízení/,
3. zajišťuje zveřejňování oznámení o vyhlášení výběrových řízení na úřední desce KÚ a na internetových stránkách kraje,
4. kontroluje úplnost přihlášek uchazečů do výběrových řízení a připravuje výzvu uchazečům k doplnění neúplných přihlášek,
5. připravuje podklady pro jmenování a jednání výběrových komisí,
6. zve uchazeče výběrových řízení k účasti na ústních pohovorech a písemných testech,
7. připravuje a provádí písemné testy s uchazeči výběrových řízení,
8. dle pokynů výběrových komisí vyhotovuje zprávy z jednání komisí a zabezpečuje jejich předání řediteli krajského úřadu k rozhodnutí,
9. zajišťuje vrácení dokladů uchazečům, kteří nebyli ve výběrových řízeních úspěšní,
10. vede a aktualizuje seznam a harmonogram výběrových řízení,
11. připravuje podklady pro aktualizaci systemizace krajského úřadu,
12. Plní úkoly spojené se vznikem, změnou a skončením pracovního poměru zaměstnanců, vede osobní spisy zaměstnanců,
13. Tvoří a zpracovává návrhy funkčních náplní vedoucích odborů a předkládá k podpisu řediteli krajského úřadu. Vede evidenci funkčních náplní zaměstnanců, posuzuje soulad s příkladem práce dle katalogu prací,
14. Komplexně zajišťuje platovou agendu včetně zařazení zaměstnance do příslušné platové třídy podle započitatelné praxe, a to v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě,
15. Vyhodnocuje plnění kvalifikačních předpokladů a zabezpečuje úkony spojené s výjimečným zařazením zaměstnanců,
16. Komplexně vede agendu a evidenci spojenou se starobními, invalidními důchody a zajišťuje činnosti v souvislosti se zaměstnáváním důchodců včetně ohlašovací povinnosti, vede evidenci zaměstnanců se zdravotním postižením,
17. Komplexně vede prvotní informace od zaměstnanců – mužů nutné k vedení vojenské evidence a zajišťuje aktualizace zaměstnanců v souvislosti se zproštěním mimořádné služby v míru nebo stavu ohrožení nebo válečného stavu,
18. Komplexně zajišťuje provedení lékařského posudku o zdravotní způsobilosti k práci v souvislosti se vznikem pracovního poměru a provedení mimořádné prohlídky z důvodu návratu do zaměstnání po skončení rodičovské dovolené,
19. Komplexně koordinuje a zajišťuje uzavření dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
20. Zajišťuje uzavření dohod o odpovědnosti k ochraně hodnot svěřených zaměstnanci k vyúčtování,
21. Spolupracuje s externími orgány (např. úřad práce, okresní správa sociálního zabezpečení, soudy
atd.)
22. Zabezpečuje další úkoly zadané orgány kraje,
23. Zachovává mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvěděl při výkonu zaměstnání, zvláště v oblasti údajů personálních a mzdových, ve vazbě na zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních
údajů a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
24. plní další úkoly související s druhem sjednané práce.

Legenda:
♿ – pracovní pozice vhodná i pro osoby se zdravotním postižením
🎓 – pracovní pozice vhodná i pro absolventy


Mohlo by vás zajímat:

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.