Menu

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ
KRAJSKÝ ÚŘAD

FUNKČNÍ (PRACOVNÍ) NÁPLŇ

Referent/ka pro ekonomické činnosti 🎓

Popis činnosti:

Společné činnosti
1. Zpracovává analýzy efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládá návrhy opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření. Navrhuje způsoby financování organizace. Vyhledává finanční zdroje. Zpracovává finanční plány.
2. Zajišťuje supervizi investičních akcí v Portálu majetku FAMA+.
3. Stanovuje postupy, zásady a metodiky pro poskytování finančních podpor, pro výběr žadatelů o podpory včetně vyhodnocování projektů.
4. Zabezpečuje výkon kontrolní činnosti dle plánu kontrolní činnosti.
5. Odpovídá za úkoly související se zpracováním informací v oblasti zdravotnictví.
6. Plní úkoly v samostatné působnosti kraje dle pokynů vedoucího oddělení v souvislosti s vykonávanou činností, vedoucího odboru, usnesení rady a zastupitelstva a úkoly stanovené radou kraje v Zásadách vztahů orgánů kraje k příspěvkovým organizacím kraje.
7. Ve smyslu ustanovení zákoníku práce a pracovního řádu zachovává mlčenlivost o skutečnostech, se kterými se seznámí při výkonu práce.
8. Při své práci se řídí obecně závaznými právními předpisy včetně vnitřních norem kraje a plní další úkoly dle pokynu nadřízeného v souvislosti s vykonávanou činností.
9. Poskytuje informace týkající se samostatné působnosti kraje podle zákona o svobodném přístupu k informacím; řídí se přitom Zásadami upravujícími postup orgánů kraje při poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, vydanými radou kraje.

Samostatná působnost
1. Spolupracuje s odborem financí při sestavování rozpočtu kraje, provádění jeho rozpisu, při přípravě rozpočtových opatření, návrzích úprav rozpočtů a kontrole čerpání prostředků.
2. Provádí kontrolu finančního vypořádání dotací ze státního rozpočtu a z rozpočtu kraje.
3. Vede evidenci k čerpání průtokových dotací dle příslušných rozhodnutí (rezidenční místa, vzdělávání lékařů v manažerských dovednostech atd.).
4. Zpracovává komplexní ekonomické rozbory hospodaření příspěvkových organizací v oblasti zdravotnictví včetně pravidelného ekonomického reportingu hodnocení měsíčních dat.
5. Zabezpečuje ve spolupráci s odborem financí plynulé financování zdravotnických zařízení kraje.
6. Zajišťuje zpracování údajů z oblasti hospodaření a financování zdravotnických zařízení a zpracovává je do konsolidovaných výkazů.
7. Provádí věcnou kontrolu údajů účetních závěrek zdravotnických a zařízení kraje v žádané struktuře.
8. Podílí se na přípravě finančních plánů zdravotnických zařízení, koordinuje investiční potřeby příspěvkových organizací, eviduje plány investičních potřeb a plány oprav a rekonstrukcí dle úkolů ředitelů příspěvkových organizací a v návaznosti na rozpočty organizací.
9. Spolupracuje při zajištění jednotné evidence a jednotné metodiky hodnocení základních ekonomických parametrů hospodaření zdravotnických zařízení zřízených a založených Moravskoslezským krajem.
10. Vyhodnocuje hospodaření zdravotnických zařízení, provádí analýzy efektivního vynakládání finančních prostředků v oblasti zdravotnictví, zpracovává navazující agendu.
11. Monitoruje, pravidelně shromažďuje a následně zpracovává aktuální data v oblasti ekonomické a vytváří návrhy a doporučení pro efektivnější řízení nemocnic.
12. Odborně zpracovává a připravuje materiály investičních a souvisejících akcí příspěvkových organizací předkládaných radě kraje a zastupitelstvu kraje. Vyhodnocuje žádosti o prodej nepotřebného majetku svěřeného do správy příspěvkových organizací.
13. Spravuje evidenci veškerých investičních akcí příspěvkových organizací, administruje a koordinuje směrem k příspěvkovým organizacím investiční akce z rozpočtu moravskoslezského kraje, z vlastních prostředků PO, včetně sledování jejich realizace a ukončení. Navrhuje členy hodnotící komise v rámci veřejných zakázek.
14. Připravuje a zpracovává veškeré materiály vyplývající z funkční náplně předkládané radě a zastupitelstvu kraje, a to v souladu s jednacími řády těchto orgánů a v souladu s termíny konání.
15. Zpracovává finanční analýzy, analýzy nákladů a výnosů a další požadované „ad hoc“ analýzy. Sleduje trend vývoje hospodaření příspěvkových organizací zřízených a založených krajem.
16. Zajišťuje zpracování a analýzu produkčních dat zdravotnických zařízení, syntézu souborů dat a údajů pro další predikce.
17. Analyzuje vybrané procesy a činnosti ve zdravotnických zařízeních, popisuje stávající a následné vyhodnocení.
18. Podílí se na tvorbě koncepčních a strategických materiálů v oblasti zdravotnictví a plní úkoly při jejich realizaci.
19. Spolupracuje při evidenci všech úvěrových smluv zdravotnických zařízení.
20. Spolupracuje s Ústavem zdravotnických informací a statistiky ČR, zdravotními pojišťovnami, odbornými společnostmi a konkrétními odborníky, ČLK a dalšími komorami a institucemi v oblasti zdravotnictví.
21. Účastní se jednání hodnotících komisí, je-li k tomu nominována radou kraje či náměstkem hejtmana pro oblast zdravotnictví.

Legenda:
♿ – pracovní pozice vhodná i pro osoby se zdravotním postižením
🎓 – pracovní pozice vhodná i pro absolventy


Mohlo by vás zajímat:

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.